top of page

מדוע להעזר במפקח בניה?

כל הסיבות מדוע צריך להעזר במפקח בניה

מדוע להעזר במפקח בניה?

בניה חדשה מבית פרטי, בנין מגורים בתהליך תמ״א 38 / פינוי בינוי או בבנין משרדים, הינה עבודה מורכבת הדורשת תכנון מושכל מראש בהשקעה של ידע וזמן והתנהלות מול בעלי מקצוע רבים ועמידה בתקנים ודרישות הרשויות המאשרות (עירייה / כיבוי אש / פיקוד העורף / בזק וכו').

למי שלא עוסק בענף הבניה אין את הידע במקצועי והנסיון לנהל פרוייקט כזה ולכן דרוש מפקח בניה.

בשלב התכנון: מפקח בניה תפקידו לפקח ולהתנהל עם מתכנני הבית / בנין בשלב התכנון ולודא כי אין חריגות מדרישות החוק והרשויות השונות כדי להמנע בעתיד משינויים ותיקונים יקרים בשלב גמר הבניה וביקורות ע"י הרשויות. (לעיתים לא ניתן לתקן ליקויים בביצוע אם אין פיקוח)

בשלב הביצוע: תפקיד המפקח לודא כי הבנין נבנה לפי התכניות האדריכלויות, תכניות הקונסטרוקציה חשמל ואינסטלציה. חוסר פיקוח ובקרה בשלב זה קריטי וכמעט בלתי הפיך ובמקרה של טעויות עלויות התיקונים תהיה גבוהה מאוד (אם בכלל אפשרית) ולעיתים הליקויים יתגלו רק במהלך המגורים בבנין. המפקח ישמור על האינטרסים של בעלי הבנין בכל השלבים ויהיה הגורם המבקר והמקשר בים בעלי הבנין לבעלי המקצוע.

יתרון נוסף: המפקח יכול לסייע לבעלי הבנין בניהול משא ומתן עם בעלי המקצוע והספקים השונים ולחסוך לבעלי הבנין כסף רב עקב הידע הנסיון והחשיפה לספקים בענף הבניה.

HSPROJECT היא חברת בוטיק, שמתמחה בניהול ופיקוח של פרויקטי בניה שונים ובענף הבנייה כ-30 שנה. החברה מנהלת ומפקחת על כל פרויקט בניה בהתאמה אישית ולפי דרישות המזמין, משלב הראשון התכנון ועד לגמר הבניה.

bottom of page